Revox A77 - Capstan motor loopt niet (Toestel of techniek)

door Marotick ⌂ @, Huizen, 01-06-2020, 21:57 (1417 dagen geleden) @ Maarten Bakker

Hoi Maarten,
Als er nog fouten inzitten dan komt dat gaande weg wel tot uiting. Ik begin met signaal aan de ingang toe te voeren, 1000Hz, totdat er aan de uitgang 1,55 Volt staat, dat is op mijn RTW meter 0dB. Is het goed dan zijn beide kanalen gelijk. Dan draai ik de testband af en regel de uitgang op tot weer 0dB en laat de testband lopen zodat ik de verschillende frequenties kan zien of die ook binnen het niveau blijven.
Aan de weergave is vaak weinig af te regelen, je kan alleen maar zien of het goed is.
Dan een RTM lpr90 band op de machine, 1000Hz op -20dB en dan het opname niveau ook naar -20dB. Als er iets niet goed is dan is dat al lang door de mand gevallen.
Daarna de bias instellen als dat niet goed gaat is er iets met de koppen niet goed.
Eenmaal afgeregeld neem ik een stuk audio op en beluister ik dat met een koptelefoon en vergelijk ik met de output.
Ik hoor of daar een verschil in zit en trek dan mijn conclusie.

Helaas ging dit jaar de bandrecorderdag niet door want ik had gaarne dit gedemonstreerd met ook een variatie op het instellen van de bias zodat de recorder ook meteen voor meerdere bandsoorten geschikt is. Jammer van die recorderdag.

Jack Marotick


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum