Revox A77 - Capstan motor loopt niet (Toestel of techniek)

door Marotick ⌂ @, Huizen, 01-06-2020, 08:35 (1397 dagen geleden) @ soundman2

We kunnen wel stellen dat we er uit zijn.
Soundman repareert en ik reviseer. Een klant van me zal het niet prettig vinden als er na de revisie nog oude onderdelen zijn die ieder moment hun taak kunnen gaan opgeven.

Soundman

Er zijn vele onderdelen, die na 50 à 60 jaar niet helemaal fit meer zijn. In principe moet je dan alles vervangen en daar begin ik niet aan.
Overigens zeker voor derden repareer ik alleen, ik voer geen restauraties uit. Als iemand graag een oud toestel voor dagelijks gebruik wil hebben, moet hij genoegen nemen dat het wellicht wat vaker stuk gaat.

Tja, dat is bij mij uit den boze. Een Revox die hier het pand verlaat moet het weer vele jaren doen.

Wat mij stoort is dat Soundman geen enkel respect heeft voor mensen die anders werken zoals dat hij dat zelf doet. Uiteraard zijn zijn adviezen niet dwingend maar hij hamert er wel telkens op dat je wel moet doen zoals hij wil.

Soundman

Het zonder meer uitwisselen van onderdelen om een toestel weer aan de praat te krijgen, is alleen maar tijdrovend met meestal geen resultaat. Op het forum blijkt dat talloze malen. Er zijn een heleboel onderdelen vervangen, maar het toestel werkt nog niet, ook niet bij de Revoxman Jack. Doordat ik weet hoe het werkt.
Uiteraard is iedereen vrij om te bepalen wat hij met mij bijdragen doet, ik verplicht niemand.

Maar Revoxman Jack heeft juist veel resultaten behaald en er is geen Revox die niet of slecht functioneert. Geen problemen hier, ook de aangehaalde Revox doet het gewoon goed.
Soundman denkt advies te geven maar door het rode waas wat hij voor ogen krijgt als hij mijn naam alleen al ziet, gaat hij antwoorden geven op niet gestelde vragen. Zo begint hij al een tirade als ik op het forum vraag of iemand mij een advies kan geven hoe ik een kristal betrouwbaar kan laten starten? Dit vroeg ik omdat ik een Revox heb die altijd goed opstart maar eens in de 1000x opstarten er geen zin in heeft. Ik zit al 3 weken klaar om te meten wat er aan de hand zou kunnen zijn maar, het is net als bij de dokter...
Je kan geen fouten vinden als een apparaat het goed doet. Dat het kristal misschien een keer niet wil opstarten is een gok, helemaal mee eens.

Ik hoop dat we in dit forum de vrijheid krijgen om zelf in te mogen vullen hoe iemand een apparaat weer op de rails krijgt en niet dat iemand meteen begint te roepen dat hij het helemaal fout doet, en met een ongevraagd advies komt. Zo gaan we niet met elkaar om.

Jack Marotick

Voor de rest laat ik het hierbij, er is er nu wel genoeg over gesproken.


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum