Akai bandrecorder amplifier adjustments (Toestel of techniek)

door soundman2 @, Wouw, 15-01-2019, 19:46 (1928 dagen geleden) @ Marotick

In mijn werkzame leven doe ik al meer dan vijftig jaar reparaties aan alle soorten apparatuur, begonnen in buizen apparatuur en nu nog steeds in van die digitale versterkertjes van zo'n 2,5 Kilowatt uitgangsvermogen per kanaal. Ik denk dat ik alles wel een keer gezien heb en weet heus wel welke onderdelen geen beste reputatie hebben, dat is het punt niet. Van de door mij gerepareerde toestellen komt ook maar bijster weinig retour, omdat de reparatie niet goed is of geen stand houdt. Zelfs na een half jaar doe ik daar dan niet moeilijk over. Evenwel repareer ik commercieel en zou ik alles vervangen wat defect kan raken, dan zou de reparatie altijd te duur zijn en had ik geen klanten meer.
Ergens moet je een grens trekken. Bovendien vertel ik bij oude apparatuur tegen de klant, dat ik repareer en niet restaureer. Net als dat iemand feitelijk geen prijs op kan geven voor een reparatie, kan hij ook niet garanderen dat het toestel weer jarenlang feilloos werkt, ookal vervangt hij het hele apparaat........


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum