Wijze woorden en verder graag terug on-topic (wachten op de TS) (Toestel of techniek)

door Ludo @, Capelle aan den IJssel, 17-01-2019, 20:30 (1898 dagen geleden) @ ruudtx

Vanavond dus 1,5mV eff. 1000Hz op beide koppen gezet (dus stereo kort gesloten). Dit gaf 1,26 volt op de Line-out en de rechter VU meter (had ik nog niet aangedraaid) stond daarmee op 0dB, je moet iets als uitgangspunt nemen. De linker VU meter middels de playback adjust ook op 0 dB gedraaid.
Daarna 81mV eff. op de line-in gezet en de recording levels (voorop de recorder) van +5dB (81 mV is blijkbaar teveel) op 0dB gedraaid, zodat deze iets verder als halverwege staan. Deze potmeters waren zwaar vervuild maar met contact cleaner, spoeler en smeer nu weer goed. Dan een paar minuten tape opgenomen en daarna afgespeeld; moest nu de rechter recording instel opdraaien, nog 2 keer gedaan en beide kanalen zijn nu gelijk.
Of dit nu echt 0dB is weet ik niet zonder test tape, maar wat muziek opgenomen en dat klinkt behoorlijk goed. Koppen zijn dus gelukkig nog niet versleten.
Er zit een heel klein brommetje op het linker kanaal als ik het volume fors opendraai. En er is iets mechanisch aan de hand, ik vermoed dat de rechterspoel-rem te zwaar staat, hij piept af en toe bij het afspelen en wil slecht terug spoelen. Dat deed ie 1 week geleden nog niet, hier moet ik ook nog naar kijken.
Al met al behoorlijk opgeschoten met jullie hulp zonder nog maar een onderdeel te vervangen ;-)

Groeten,

Ludo


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum