Wijze woorden en verder graag terug on-topic (wachten op de TS) (Toestel of techniek)

door Ludo @, Capelle aan den IJssel, 16-01-2019, 21:57 (1918 dagen geleden) @ Forumbeheer

Hallo allen, bedankt voor alle adviezen!
Mijn Laptop was gecrashed (virus) en heb nu net een herinstallatie achter de rug, vandaar mijn wat late reactie.

Ik ben niet helemaal een leek, ik heb HTS elektronica gestudeerd begin 80 er jaren in Amsterdam en tientallen jaren computer technicus geweest bij Hewlett Packard, er werd toen nog veel op component niveau gerepareerd.

Ik denk dat iedereen zijn eigen aanpak in reparaties heeft en dat moet geen probleem zijn. Ik vindt het leuk om mijn ideeën te toetsen met anderen; altijd leerzaam! En heb al meerdere oude apparatuur met behulp van jullie in dit forum weer mooi werkend gekregen.

Terug naar het onderwerp; de koppen zijn natuurlijk schoon gemaakt, daar begin je mee. Ik zie wel slijtage. Ik test de recorder gewoon met een koptelefoon en voorbespeelde banden die ik had liggen, daar bij is het linker kanaal erg zwak, de playback afregel potmeter staat al bijna in de hoek en het laatste stukje mocht niet veel baten, het rechter kanaal lijkt goed.

Ik ga de tip van Soundman eens proberen door een signaal aan te bieden op beide koppen en kijken of ik dan nog steeds een verschil heb.
Ik laat de uitslag nog weten.

Groeten,

Ludo


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum